سیستم عامل اندروید چیست؟
 
MRZB IT
 
یک شنبه 27 آبان 1397برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : جناب آقای محمدرضا زاهد بیلندی

اندروید چیست ؟

سیستم عامل اندرويد چیست ؟

سیستم عامل اندرويد

با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های هوشمند به زندگی افراد، لزوم طراحی برنامه هایی برای کار با این دستگاه ها ضروری به نظر می رسید. و اما اندرويد چیست ؟ اندروید سیستم عامل شناخته شده ای است که این روزها بسیاری از دستگاه های هوشمند از آن استفاده می کنند. سیستم عامل اندروید برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت بزرگ گوگل روانه بازار شد. این سیستم عامل بر پایه کرنل سیستم عامل لینوکس، ساخته شده است.

اندروید چیست

به این ترتیب مدیریت و بهینه سازی حافظه، مدیریت پردازش ها، سیستم امنیت، ارتباط بین سخت افزار و سیستم، مدیریت منابع، توسط هسته سیستم عامل لینوکس انجام می شود و اندروید ارتباط بین سیستم عامل و کاربر را میسر می کند.

رونمایی سیستم عامل اندروید تحولی در تلفن های هوشمند به وجود آورد. اندروید در ابتدا برای تلفن های هوشمند در نظر گرفته می شد. سیستم عامل جدید خیلی زود توانست نظر کاربران اینترنت و دارندگان گوشی های هوشمند را جلب کند. به روز رسانی های منظم اندروید عیوب احتمالی نسخه های قبلی راپوشش می دهد و این موضوع باعث شده تا استفاده کنندگان از دستگاه های اندرویدی مرتب افزایش پیدا کنند.

با اینکه تنها یک دهه از رونمایی سیستم عامل اندروید گذشته است ولی این سیستم عامل توانمند به محبوب ترین سیستم عامل روز تبدیل شده است . این روزها علاوه بر گوشی های اندرویدی، در برخی از ساعت ها، تلویزیون ها، دوربین ها و دیگر لوازم الکترونیکی، سیستم عامل اندروید نصب شده است و دامنه گسترش اندروید هر روز بیشتر می شود.

READ  برنامه های یادآور مصرف دارو

اما می توان اندرويد چیست را به زبان ساده رابط کاربر با سخت افزار خواند. شناسایی و اجرای دستورات کاربر توسط دستگاه هوشمند با سیستم عامل امکان پذیر است. اندروید را می تواند همچون مترجمی دانست که فرامین کاربر را به سخت افزار انتقال می دهد.

گستردگی سیستم عامل اندروید

اندروید متن باز (Open source ) است و اجازه نوشتن برنامه های مختلف را به توسعه دهندگان می دهد. برنامه نویسان می توانند توسط اندروید برنامه هایی ویژه را در مدت کوتاه تری طراحی کنند. امکان ساخت اپلیکیشن های کاربردی و قدرتمند برای دستگاه های اندرویدی، مورد علاقه برنامه نویسان و کاربران است.

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند نظیر : Samsung، Huawei ، Sony, Lenovo، HTC،   و برخی از برند های چینی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. این شرکت های معروف جهانی همگام با پیشرفت های دنیا گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را روانه بازار می کنند که در بین کاربران و دارندگان گوشی های تلفن بسیار پر طرفدار شده است. بیش از ۳۰ کمپانی محبوب در جهان از اندروید پشتیبانی می کنند و لوگوی سبز رنگ اندروید را به نمایش می گذارند.

ويژگي های جالب اندرويد چیست ؟

  • اندروید  برای اتصال GSM، EDGE, CDMA،  EV-DO Bluetooth، UMTS و Wi-Fi قابل استفاده است و تمامی تکنولوژی های اتصال را پشتیبانی می کند.
  • اندروید همه فرمت های صوتی و تصویری را پشتیبانی می کند. فایل های مدیا با فرمت های , H.264, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF در سیستم عامل اندروید قابل اجرا می باشد.
  • اندروید برای ارسال پیام های متنی از فرم های  ۳٫ SMS , MMS و XMPP پشتیبانی می کند.
  • همه برنامه های اندرویدی به زبان جاوا نوشته می شوند و Java Virtual Machine به طور پیش فرض در سیستم عامل وجود دارد.
  • همه برنامه های اندروید از طرف گوگل پشتیبانی می شوند و به راحتی در دسترس کاربران قرار می گیرند. برخی از این برنامه های عبارتند از : شبیه ساز گوشی، خطایاب، کتابخانه ها و پلاگین های مختلف.
  • سیستم عامل اندروید از سخت افزار GPS پشتیبانی می کند.
  • اندروید از دوربین های مختلف پشتیبانی می کند و تصاویر و فایل های با کیفیت تری را ارسال می کند.
  • روت شدن اندروید بهترین ویژگی آن است. با روت کردن اندروید کاربران می توانند به فایل های اصلی سیستم عامل دسترسی پیدا کنند و در صورت نیاز به صورت دستی تغییراتی در آن ایجاد کنند.
  • متن باز بودن سیستم عامل اندروید، امکان ایجاد تغییرات ظاهری و سفارشی سازی سیستم را برای شرکت های سازنده تلفن های هوشمند میسر کرده است.
READ  چاپ طرح دلخواه روی قاب موبایل

تفاوت بین دو سیستم عامل Android و iOS  چیست؟

Android و iOS  هر دو سیستم عامل هستند و برای استفاده در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. هر شرکت سازنده از یک سیستم عامل استفاده می کند. شرکت Apple سازنده سیستم عامل iOS  است و از این سیستم در دستگاه های اپل استفاد می کند. تا این لحظه شرکت دیگری از iOS  بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده نکرده است. iOS  تنها در انحصار شرکت اپل قرار دارد.

این در حالی است که سیستم عامل Android توسط شرکت های سازنده گوشی های موبایل در سراسر جهان پشتیبانی می شود. متن باز بودن اندروید دلیل اصلی فراگیر شدن آن است.  البته هر دو سیستم عامل کارایی تقریبا یکسانی دارند و تفاوت تنها در شکل ظاهری و نحوه کاربری است. قابلیت اتصال به شبکه های WiFi ، قابلیت ذخیره تصاویر ویدئویی، ارسال پیام های متنی و موارد دیگر در هر دو سیستم عامل امکان پذیر است. امیدوارم در درک این که سیستم عامل اندرويد چیست به شما کمک کرده باشم.

 

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان MRZB IT و آدرس mrzbit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: